Workshops & activiteiten

Zin om actief bezig te zijn? Voor jong en oud zijn er verschillende workshops te volgen. Bekijk hieronder het workshopprogramma en de doorlopende activiteiten! Kom op Besouk en maak mee!

Tasjeswasserette

Nieuw dit jaar is de Tasjeswasserette. In de Tasjeswasserette hangen we de vuile was buiten. De plastic was. De verzamelde plastic tasjes, afval van de markt, krijgen een nieuw leven in de wasserette. We wassen en schrobben in de wastobbes, we drogen en luchten aan waslijnen, we strijken en persen bij de strijkerij. Aan het eind van de performance vinden de tasjes hun weg weer naar de gebruiker en doen ze dat waar ze goed in zijn: het verpakken en dragen van de marktproducten.

Naast Park 1943 wordt elke donderdag en zaterdag de markt van Delfshaven gehouden. De zwevende blauwe, witte en groene plastic tasjes na de marktdag zijn een grote factor van vervuiling in de wijk. De Tasjeswasserette van Besouk reageert op deze vervuiling door de tasjes in een interactieve installatie/performance her te gebruiken.
Doorlopend bij de entree van het terrein